Misschien niet zo geloofwaardig, maar een klant van Karel had hem aanbevolen bij de beheerder van het plaatselijke uitgaanscentrum. Deze was op zoek naar een installateur met de juiste kwaliteiten om gedegen toiletwerk af te leveren. Van Karel kun je natuurlijk veel zeggen maar niet dat hij  geen ervaring heeft in het segment van toiletverbouwingen. Toch zou menig potentiële klant zich mogen afvragen of Karel wel de uitgesproken persoon is voor het betere ‘natte werk’.

Onze favoriete klusjesman zelf had uiteraard geen enkele terughoudendheid. Hij was juist in zijn nopjes dat hij op aanraden van een klant aan de slag mocht gaan. Dat had hij nog niet zo vaak meegemaakt. Karel had daarom direct al zijn andere werk naast zich neergelegd en zich met gezwinde spoed bij de beheerder gemeld; compleet met de nodige toiletattributen in zijn bus, zodat hij feitelijk direct aan de slag kon. Dit nog zonder dat hij überhaupt wist wat hij zou moeten doen.

Ter plaatse kreeg hij te horen dat hij het aantal urinoirs diende uit te breiden, omdat er vaak lange wachttijden waren in het weekend. Een beetje meer plasplek in de toiletruimte zou geen overbodige luxe zijn.

Nu had Karel 3 toiletten, 4 stortbakken en 8 inbouwreservoirs in zijn bus liggen, maar geen enkel urinoir. Desondanks had hij uit enthousiasme de nieuwe klant beloofd direct aan de slag te gaan. Hij zou het extra toilet nog dezelfde middag opleveren.

Dat ging niet lukken als hij eerst op pad moest gaan voor een nieuw urinoir, bedacht Karel zich. Hij besloot daarom toch maar één van de toiletpotten uit zijn bus aan de wand te bevestigen. Daarmee zou hij feitelijk zelfs een stukje extra service verlenen. Immers, nu kan het toilet ook gebruikt worden voor een grote boodschap. Wel zo praktisch met al die drukte in het uitgaanscentrum.