Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 125 seconden

SSA 2015Safety & Security Amsterdam (SSA) 2015 is als vakbeurs marktleider in de Benelux voor beveiliging en (brand)veiligheid. Amsterdam RAI vormt van 22 tot en met 24 september het bruisende middelpunt voor installateurs, distributeurs, fabrikanten, adviseurs, system integrators, security managers, eindgebruikers en de publieke sector.

Er is veel internationale belangstelling voor Safety & Security Amsterdam 2015. In de markt is een kentering gaande. Significant meer internationale spelers committeren zich aan SSA 2015 als exposant. De rol van de distributeur en installateur verandert. Er is sprake van integratie van de keten in de veiligheidsbranche. Steeds vaker staan grote (inter)nationale fabrikanten zèlf met hun oplossingen en producten op de SSA vakbeurs. Een tweede verandering in de markt is de groeiende behoefte van onze exposanten aan ‘all inclusive’ deelnamepakketten. Daar speelt Amsterdam RAI op in door voor SSA 2015 een nieuw beursdeelname concept te lanceren.

Ten opzichte van de vorige editie is er steeds meer internationale aandacht voor dit platform over beveiliging en (brand)veiligheid. “We zijn verheugd dat veel internationale partijen als Qnap, R. Stahl, ComNet, Openers & Closers, Addvals, Automatic Systems, SimonsVoss, Visuatech, By Demes, Deister, RSI Video – Videofied, Sabelco, WD Western Digital, Jablotron, Wilcon, Samsung, Nestor, Hikvision en Dahua zich committeren aan SSA 2015. We bewegen met de markt mee en maken daarom een internationaliseringsslag”, aldus Nynke Lipsius, beursmanager SSA 2015. De rollenpatronen van de verschillende spelers in de keten veranderen. De grote distributeurs hebben zich inmiddels aan ons verbonden, anderen komen liever als bezoeker. De fabrikanten die voorheen niet aanwezig waren, willen nu graag zelf exposeren. Het gaat dan om partijen die internationale markten bedienen. Deze kentering in de markt zal ook voor meer internationale bezoekers gaan zorgen.

De SSA exposant wilt steeds meer ‘waar voor zijn geld’ zien. “Dat is niet alleen iets dat in onze markt speelt. Het intern verantwoorden van de marketing euro speelt voor iedereen en elke markt een belangrijke rol. Door de verandering in behoefte om de ROI te optimaliseren, ontstaat tegelijk de behoefte van onze exposanten naar een all-inclusive-concept, waarin zoveel mogelijk zorg uit handen wordt genomen. Op die manier kan onze klant zijn focus houden bij zijn positionering en het uitnodigen van zijn eigen klanten. Dat is exact de reden dat we met onze klanten mee denken”, aldus Lipsius. De exposant kan bij Amsterdam RAI naast het afnemen van een stand locatie nu ook kiezen voor het ‘SSA All-in deelnamepakket’. Hierin wordt een volledig ingerichte stand met ruimte voor een levensgrote eyecatcherwand inclusief catering voor de stand bemanning extra aangeboden.

Voor meer informatie: www.safetysecurityamsterdam.nl