Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 65 seconden

Uneto-VNI wil voor haar leden duidelijkheid hebben welke kosten Nefit vergoedt bij vervanging van de brander in haar Topline ketels, waarover dit weekend de nodige commotie ontstond. De ketelfabrikant heeft al laten weten dat vervanging voor de consument kosteloos is bij een volgende servicebeurt. Maar wat als de consumenten daar niet op wil wachten? Dan gaat het natuurlijk niet alleen om de kosten van het onderdeel, zo voert de koepelorganisatie aan. ‘Er komen ook kosten bij voor overige benodigde materialen, arbeidsloon en voorrijkosten. Moet de installateur die gaan betalen?’

Het was eind vorige week de Voedsel- en warenautoriteit die er bij Nefit op aandrong om vergaande actie te ondernemen die ervoor moet zorgen dat de originele brander wordt vervangen van nog 88.000 ketels. De vervangingsactie betreft de ketels Nefit TopLine, TopLine Compact en Nefit TopLine AquaPower (Plus), geproduceerd in de jaren 2006-2009. Tot nu toe is bij ongeveer 40.000 ketels het onderdeel vervangen.

De fabrikant heeft aangekondigd haast te gaan maken met de vervangingsoperatie en heeft daarom afgelopen vrijdag 11.000 installateurs aangeschreven om bij de eerstvolgende servicebeurt de brander kosteloos te vervangen voor een nieuwe. Maandag is er ook een brief naar de consumenten uitgegaan over het vervangen van de brander. De fabrikant wil de ‘terugroepactie’ uiterlijk eind volgend jaar voltooid hebben.

[related_post themes=”text”]