Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 68 seconden

Eneco start met Toon KetelComfort, een dienst waarbij de CV-ketel automatisch 24/7 wordt gemonitord. Monteurs kunnen hierdoor bij storingen vaak direct op afstand de problemen al oplossen. 

Bij storingen verschijnen er automatisch meldingen op Toon, en worden er sms- en e-mail notificaties verstuurd naar de gebruiker. Ook wordt er automatisch een monteur gewaarschuwd. Die kan op afstand de problemen analyseren en in veel gevallen meteen oplossen. Bij grotere storingen komt er zo snel mogelijk een monteur aan huis. Het continu monitoren van de CV- ketel zorgt er ook voor dat de kans dat de CV onverwacht met een serieuze storing te maken krijgt afneemt.

Eneco vindt het belangrijk om diensten te lanceren waar de klant ook echt iets van merkt en iets aan heeft. De gegevens die via de Toon voor de monteur beschikbaar komen, geven namelijk gelegenheid tot een betere en snellere dienstverlening en een betere dialoog met de klant. Dat uit zich in een langere levensduur van de ketel en lagere onderhoudskosten, maar bijvoorbeeld ook in advies om verder te verduurzamen.
De informatie die de monteur krijgt is alleen een storingsmelding met een bijbehorende code. Voor wat meer achtergrond, ziet de monteur daarnaast ook of het apparaat een eventuele storingshistorie heeft. De monteur heeft verder geen toegang tot verbruiksinformatie van de klant, het is alleen eenrichtingsverkeer vanuit Toon naar de monteur over storingen.