Geschatte leestijd: 2 minuten

Iedereen kent het idee wel, dat het lijkt of je week in week uit hetzelfde aan het doen bent. Voor Karel voelde dat de afgelopen tijd ook zo. Zo stonden er vorige week 5 badkamerklussen op zijn werkbon. En ook deze week was het nog niet over met het klussen in de natte ruimte.

Vorige week kreeg u nog mee dat een klant graag een ventilatiesysteem met IoT wilde hebben. Deze week toog Karel flink aan de slag met een verbouwing in een verzorgingstehuis. Hij was daar al eerder aan de slag gegaan met radiatorknoppen waar de oude van dagen maar niet vanaf konden blijven.

Karel werd deze keer ingeschakeld om wat extra elektrapunten aan te leggen in de sanitaire ruimte van één van de bewoners.  Deze bewoonster, een krasse oude dame die graag goed voor de dag komt, wilde graag de bikinilijn onder de douche kunnen bijhouden met haar elektrische epileerapparaat. Er was echter niemand die bedacht had dat het wellicht niet zo handig is om een open stopcontact in een doucheruimte naast een douche te monteren.

Natuurlijk zag ook Karel geen enkel bezwaar. Onze kapitalistische klusser had enkel oog voor de dikke rekening die hij kon sturen naar het oude vrouwtje. Wist zij veel wat de kosten waren voor wat stopcontacten aanleggen.  Hij had haar maar direct laten betalen, want waarschijnlijk zou de huisvestiging van de oude dame weer snel vrij komen. Sinds Karel als vaste klusjesman aan de slag was gegaan in het verzorgingstehuis, lag de doorloopsnelheid van de woningen een stuk hoger.

Met dank aan Pascal Teerink voor het spotten van Karel zijn werk. Zelf ook werk van Karel tegengekomen. Mail het naar redactie@merlijnplus.nl of stuur een berichtje via Facebook of twitter