Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 90 seconden

thermosmartHet jonge Nederlandse bedrijf ThermoSmart heeft in korte tijd duizenden slimme thermostaten verkocht op haar thuismarkt. Samen met haar eerste gebruikers heeft het bedrijf haar zelf ontwikkelde product geoptimaliseerd. Er is inmiddels ook ervaring opgedaan in België. Nu wil men verder de grens over naar Duitsland, Engeland en Frankrijk. Hiervoor is het bedrijf een crowdfundingcampagne gestart.

CEO Hans Kouwenhoven over dit initiatief: “We hebben vanuit het niets een product gemaakt dat inspeelt op de actuele ontwikkelingen rond smart homes. Een Nederlands antwoord op grote merken als Google’s Nest. Wat begon met een persoonlijke frustratie over hoe lelijk en onhandig bestaande thermostaten waren, is uitgegroeid tot een high tech design-product met een intuïtief gebruiksgemak.” De slimme thermostaat onderscheid zich volgens de makers met een ThermoArt-programma, waarbij de gebruiker de thermostaat kan aanpassen op het behang, de kleur van de muur of eventueel een foto naar keuze.

Slimme thermostaten ontwikkelen zich steeds prominenter tot de toegangspoort van slimme huishoudens. Huishoudens bestaan steeds meer uit slimme apparaten, die door het Internet of Things aan elkaar verbonden worden. Door de centrale rol in huis en directe toegang tot het internet vormen slimme thermostaten steeds meer het middelpunt binnen huishoudens. Onderzoeksbureaus verwachten dan ook dat de markt voor slimme thermostaten de komende jaren explosief groeit, met tenminste 65% per jaar.

ThermoSmart heeft al €450.000 aan financiering binnen. Het bedrijf kiest er nu voor om voor de resterende € 150.000 crowdfunding in te zetten. “Zo binden we naast de benodigde financiering ook een groep ambassadeurs aan het merk. De financiering dient zo tevens als een marketingtool”, aldus Commercieel Directeur Niels Mathlener.

Om nieuwe ambassadeurs het product zelf te laten ervaren, stelt het bedrijf een ThermoSmart twv €249 beschikbaar voor iedere investeerder die €1.500 of meer investeert.

Op de website Symbid.nl kunnen geïnteresseerden de campagne vinden.

[related_post themes=”text”]