Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 88 seconden

wielerteamNaast Bora wordt Hansgrohe de tweede sponsor op het wielershirt van deze Duitse wielerploeg. De naam van de wielerploeg wordt BORA – hansgrohe. Het team zal zich enerzijds op de binnenlandse tourritten en anderzijds op de Klassiekers richten. De Hansgrohe Groep doet al vele jaren aan sportsponsoring en zet zich voor talrijke regionale atleten in. Tevens was de onderneming al actief in de wielersport, bijvoorbeeld met de Hansgrohe SuperPrestige in België. Nu worden deze activiteiten gebundeld in dit wielerteam.

Thorsten Klapproth, Voorzitter van de Raad van Bestuur Hansgrohe SE, licht toe: “Het merk Hansgrohe staat voor water – Innovating Live with Water – en is daarmee onlosmakelijk met sport verbonden. De wielersport is dynamisch en spreekt een grote groep mensen aan. Dit geldt ook voor onze producten voor badkamer en keuken. Doel van onze betrokkenheid is het vergroten van de naamsbekendheid. Grootse, internationale events als de Tour de France maken de wielersport zeer aantrekkelijk. Wij zien hierin een verdere mogelijkheid om wereldwijd met onze doelgroep in contact te komen.”

Afgelopen week werd in Düsseldorf naast het Tour de France-wielerteam ook het speciale wielershirt voor de Tour voorgesteld. Het team en zijn renners worden zo de ‘ambassadeurs’ van de Grand Depart Düsseldorf 2017. Dit shirt toont nu ook de nieuwe sponsor Hansgrohe.

Bora, fabrikant van hoogwaardige kookveldafzuigsystemen, heeft met het team uit Raubling en team-manager Ralf Denk al aangetoond de juiste weg ingeslagen te hebben. “De combinatie van de twee Duitse bedrijven die in de Duitse wielersport investeren, is ideaal: hitte en water spelen in de keuken allebei een belangrijke rol. Zowel Bora als Hansgrohe zijn Duitse ondernemingen die staan voor innovatieve producten, voor nieuwe wegen inslaan en hoogwaardige kwaliteit.” aldus Thorten Klapproth, Voorzitter van de Raad van Bestuur Hansgrohe SE.

[related_post themes=”text”]