Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 123 seconden

Website WascoVanuit het assortiment van 450.000 producten kunnen gebruikers vanaf nu binnen drie klikken bestellen op de volledige nieuwe website van Wasco www.wasco.nl. Door een reeks slimme en innovatieve applicaties maken het voorraad- en bestelproces voor installatiebedrijven een stuk eenvoudiger. Naast de gerelateerde onderdelen van bijvoorbeeld ketels zijn er ook direct technische tekeningen op te vragen. Voor de hele branche betekent dit een forse winst op drie punten: deskundige support, snelheid én gemak.

Algemeen directeur Herold van den Belt laat weten waarom deze stap is gezet: “We maken al onze kennis en het complete assortiment nu online toegankelijk voor onze relaties. Zij willen niet alleen snel de beste producten in huis hebben, maar verwachten ook maximale ondersteuning bij het maken van hun keuze en support bij het monteren van verwarmingsproducten, sanitair en onderdelen. Wij maken onze klanten succesvol doordat we voor ieder project meer bieden dan alleen de producten.” Inmiddels verwerkt Wasco ieder jaar miljoenen producten. Een groot deel daarvan werd al online besteld. Met de integratie van het zelfdenkend systeem, de nieuwe onderdelenzoeker en de mogelijkheid om op storingscodes te zoeken, verwacht het bedrijf dat dit alleen maar toeneemt.

Zowel ZZP-ers als kleine en grote installatiebedrijven willen het bestelproces zo eenvoudig mogelijk hebben en snel toegang krijgen tot informatie. Algemeen directeur Herold van den Belt: “Wasco zet een nieuwe trend door voor haar relaties zoveel mogelijk winst te behalen in het proces. Onze klanten kunnen nu meer doen in dezelfde tijd. Een monteur hoeft niet op locatie te bellen naar zijn kantoor, maar kan direct op de tablet of mobiel alle informatie vinden die relevant is. Zo kunnen we met elkaar zorgen voor meer efficiëntie in het proces.” In de afgelopen maand is een groep van 750 kleine en grote installatiebedrijven aan de slag gegaan met een try-out. De reacties zijn overweldigend. Deskundige support, snelheid en het gemak worden positief gewaardeerd.

Doordat de webshop gegevens onthoudt, is er altijd up-to-date ondersteuning. De gegevens van de dichtstbijzijnde vestiging, contactgegevens van de vertegenwoordiger en bestelhistorie en productinformatie, zijn op de persoonlijke homepage direct inzichtelijk. Via de live chat is het mogelijk direct vragen te stellen aan één van de ervaren productadviseurs van Wasco. Naast eventueel alternatieve producten, vinden klanten ook het benodigde montagemateriaal.

Rondom de lancering van het online platform, organiseert Wasco de komende weken een open huis campagne. In de 29 vestigingen in heel het land zijn aantrekkelijke acties en wordt het nieuwe www.wasco.nl persoonlijk gepresenteerd en toegelicht.