Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 64 seconden

Wasco heeft haar klanten de beschikking gegeven over een app waarmee op locatie een gespecificeerde factuur gemaakt kan worden. Direct nadat het werk verricht is klikt de monteur in de app op de geleverde producten, waarna een digitale werkbon wordt samengesteld. Algemeen directeur, Herold van den Belt van Wasco over dit initiatief: “Wij vinden dat onze klanten, zeker in de herstellende economie, hun kansen moeten kunnen pakken en zich voornamelijk bezig hoeven te houden met hun vak. Wij bieden nu een goede facturatie-tool aan die niet alleen tijd bespaart maar er ook voor zorgt dat de factuur snel wordt betaald.”

Met de consument checkt de monteur of alle geleverde producten aangeklikt zijn en vult hij (of de klant zelf) de klantgegevens in, zoals naam, e-mailadres en eventueel adres. Met 1 klik wordt het te betalen bedrag automatisch naar een betaalterminal gestuurd en kan de klant met pin- of creditcard afrekenen. Na de betaling genereert de app automatisch een kassabon en een gespecificeerde factuur die voldoet aan alle wettelijke eisen. Het factuurbedrag staat met deze pinpasbetaling binnen 1 dag op de bankrekening van de installateur.

De app van Wasco is gevuld met de bestverkochte producten van de technische groothandel. De installateur kan zelf de productdatabase aanvullen en de tool bovendien gebruiken voor niet bij Wasco afgenomen producten.