Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 131 seconden

Als opvolger van het succesvolle seminar ‘Geld verdienen met duurzaamheid’ is nu de gelijknamige ‘bouwglossy’ verschenen. Het rapport staat boordevol tips & trics voor MKB-bouwbedrijven en -installateurs die omzet willen maken op de markt voor het duurzaam verbouwen van individuele koopwoningen.

De publicatie is het eindproduct van het van de Actieagenda Bouw deel uitmakende actieteam ‘Klantgerichte oplossingen voor duurzame woningverbetering’.

 

“Kern van het verhaal is dat we veel helderder inzicht geven in wat ons aanbod is, wat het oplevert en wat het kost”, aldus Marjet Rutten, trekker van het Actieteam. “De klant verleiden. Begrijpen hoe die klant denkt en beslist. En in veel gevallen betekent het ook dat we niet de klant de oplossing laten bedenken, maar zelf de verantwoordelijkheid nemen voor de integrale prestatie. Want wij hebben meer kennis dan de klant en de klant verwacht die kennis ook van de professional.” De bouwglossy biedt allerhande handvatten, variërend van de resultaten van een groot onderzoek onder woningeigenaren tot tips voor offertes, verkoopgesprekken en marketing.

 

Het rapport is gratis te downloaden via: http://www.actieagendabouw.nl/bouwglossy-geld-verdienen-duurzaamheid-gratis-downloadbaar/

Het rapport bevat ook een overzicht van 27 nu reeds beschikbare tools en oplossingen die ondernemers helpen om een beter marktgericht aanbod te doen bij projecten waarbij één individuele woning duurzaam wordt gerenoveerd. Rutten: “Denk hierbij aan franchiseformules, samenwerkingsconcepten, offertetools, opleidingen en andere producten en diensten die het MKB ondersteunen. Tools die helpen bij het vinden van klanten, het genereren van salesleads, financieringsmogelijkheden, de mogelijkheid voor het bieden van garanties of om hulp bij het vinden van samenwerkingspartners. Zie het als een steuntje in de rug als het om duurzaam ondernemerschap gaat. Het is tenslotte zonde als iedereen het wiel zelf uit gaat vinden”.

 

Het rapport markeert het einde van het actieteam, maar haar gedachtegoed leeft voort. Deze is als ‘erfenis’ overgedaan aan de Energiewerkplaats. “Dat sluit erg goed aan bij onze werkwijze”, aldus Philine Krosse, programmamanager van SBRCURnet en trekker van de Energiewerkplaats. “We zorgen voor de juiste kennis op de juiste plaats zodat niet alleen koplopers, maar juist het grote peloton in de bouw met échte duurzaamheid en innovatie aan de slag kunnen”.

 

In 2012 is door bedrijven, kennisinstellingen en overheden de Actieagenda Bouw ontwikkeld voor de woning- en utiliteitsbouw. Deze door het zogenoemde Bouwteam opgestelde agenda geeft antwoord op de vraag wat eerder genoemde organisaties (gezamenlijk) te doen staat om te zorgen dat de woning- en utiliteitsbouwsector sterker uit de crisis komt. Meer informatie vindt u op www.actieagendabouw.nl.