Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 74 seconden

In Duitsland wordt versterkt ingezet op toepassing van (digitale) technologieën in gebouwen en woningen. Voor Nederlandse installatiebedrijven die hierop in willen spelen organiseert de Duits-Nederlandse Handelskamer de Duitslanddag. Deze vindt plaats op 17 april a.s. in Utrecht.

De workshop ‘Domoticatrend in Duitsland – kansen voor producenten & installateurs’ geeft advies over de Duitse markt en informatie over de huidige economische situatie in Duitsland, trends en juridische randvoorwaarden. Vragen als ‘Hoe overtuigt u uw doelgroep?’ en ‘Hoe neemt u de angst voor privacythema’s weg?’ staan centraal. Ook krijgen deelnemers praktische tips en adviezen van ervaringsdeskundige Ben Kuipers, directeur-eigenaar van de Loohuis Installatiegroep B.V en tevens honorair consul van de Bondsrepubliek Duitsland voor Overijssel en Gelderland. Experts van de DNHK schetsen verder de voornaamste valkuilen.

Succesverhalen van ondernemers
Grote spelers zoals Randstad, ING, Rabobank, Mercedes en Tribes vertellen over hun ervaringen op de Duitse markt en geven tips. Ook zijn er jonge succesvolle bedrijven zoals Tony’s Chocolonely, Sendcloud en 3D Hubs op de dag aanwezig om te vertellen hoe zij in Duitsland van start zijn gegaan en welke valkuilen andere ondernemers moeten vermijden. Het volledige programma met alle sprekers staat online onder www.duitslanddag.nl/programma

Workshopprogramma over juridische en fiscale vraagstukken
Tijdens verschillende workshops en infosessies komen onder andere juridische en fiscale aspecten bij het zakendoen in Duitsland aan bod alsmede de marketingstrategie om een product aan de man te brengen. Daarnaast is er een beursvloer met 45 informatiestands.

Ondernemers kunnen zich aanmelden via www.duitslanddag.nl