Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 86 seconden

water-drops-png-image-water-drops-png-image-27De studentencompetitie ‘Verbindend Water: welke stappen voor slimme steden’ is van start gegaan. TVVL, platform voor de gebouwtechniek, zoekt masterstudenten met visionaire ideeën en interessante concepten op het gebied van sanitaire installaties in gebouwen. Deze concepten moeten bijdragen aan een slim en eenvoudig te beheren waterketen in een slimme stad. Alle inzendingen worden door een jury beoordeeld op originaliteit en innovatieniveau. De winnaar krijgt een geldprijs van 7.000 euro mee naar huis.

Binnen de sector kunnen de oplossingen voor technische uitdagingen niet langer uitsluitend gezocht worden in de context van één gebouw of discipline, betoogt TVVL. De vereniging richt zich dan ook steeds meer op de stedelijke omgeving. Voor 2017 staat het jaarthema ‘Water’ centraal. De TVVL-expertgroep Sanitaire Technieken haalde in dit kader het 43e internationale symposium CIB W062 – Water Supply and Drainage for Buildings van 23-25 augustus 2017 naar Nederland.

In 2009 verzorgde de expertgroep Sanitaire Technieken twee presentaties over de toekomst van de watersector op dé TVVL-Techniekdag ‘Prepared for the future?’ Daaruit voortvloeiend werkte de expertgroep mee aan de publicatie: ‘Verbindend Water in een veranderende praktijk’. Uit deze publicatie blijkt dat TVVL verwacht dat de tekeningen over de ‘waterketen in de toekomst’ een te ingewikkeld systeem laten zien. Voor TVVL staat vast dat de mogelijkheid het systeem te beheren en te onderhouden het meest kritische aspect van een ontwerp is.

Tot uiterlijk 15 november 2016 kunnen de ideeën, inclusief een korte omschrijving, 1 A4’tje en een motivatie waarom de inzender denkt in aanmerking te kunnen komen voor de finale van de competitie worden ingediend. Op 22 augustus 2017 worden, na een presentatie door deze finalisten, tijdens een persbijeenkomst op het symposium, de winnaars van de prijzen bekend gemaakt. Voor meer informatie over deelnamen, klik hier.

[related_post themes=”text”]