Karel wordt vaak verweten dat hij aan korte termijn ondernemen doet. Hij monteert installaties op zo’n wijze dat hij niet hoeft te rekenen op een belletje van de klant voor een nieuwe opdracht.  Klanten bellen hem eigenlijk opnieuw om een knullig door hem aangelegde installatie te laten repareren of om hem een rekening te betalen voor herstelwerk dat een gekwalificeerde installateur heeft uitgevoerd.

Kortom, Karel is er niet eentje van de duurzame relatie. En dat irriteert hem eigenlijk wel. Hij zou ook wel eens klanten willen hebben waar hij jaarlijks op terug kan vallen voor bijvoorbeeld onderhoud. De teller van trouwe klanten staat momenteel wel op een erg laag pitje.

Toch is er één klant waar Karel al jaren over de vloer komt. Een alleenstaande, oudere dame die bij hem in de straat woont en hem bij binnenkomst altijd verwelkomt als een verloren zoon. Voor haar doet Karel altijd zijn stinkende best.

Vorig jaar had haar ketel het begeven na jarenlange trouwe dienst. Het was hartje winter en wel erg in het koud stookhok waar Karel direct naar toe was gelopen met een nieuwe ketel onder de arm. Met half bevroren vingers monteerde hij de ketel en om een jaar later niet weer in de winter met koude handen het onderhoud te hoeven doen, had hij er gelijk maar even een radiator naast gehangen. Zonder te vragen of daar wel behoefde aan was, want de dame betaalt de rekening toch altijd zonder klagen. Wie zegt nou eigenlijk dat Karel geen warme relatie kan onderhouden?

 

De flow erin houden

“Meneer de installateur, heeft u toevallig nog tijd voor één extra dingetje”, sprak de vrouw des huizes waar Karel net ...

Verdeel en heers

U heeft het net als Karel waarschijnlijk stervensdruk en hoort van elke leverancier dat er een enorm grondstoffentekort is. Met ...

Onderhoudsgemak

Karel is inmiddels een bekende installateur bij de lokale middenstand. Zo is hij vreemd genoeg al diverse keren terug gevraagd ...

Voor één gat te vangen

U zult het vast wel herkennen. U bent als vakman ingehuurd voor een klus en tegelijkertijd heeft de klant een ...