Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 121 seconden

Wordt u al gevondenZoekmachine optimalisatie of SEO zorgt ervoor dat websites op bepaalde zoekwoorden hoog scoren in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Allereerst is het belangrijk om te weten wat het doel is van zoekmachine optimalisatie: meer bezoekers naar de website trekken door een hogere positie in zoekmachines te verkrijgen. Wanneer u bijvoorbeeld loodgieter in Kampen bent, is het belangrijk om gevonden te worden op de termen ‘loodgieter Kampen’. Hoe hoger u in Google staat, hoe beter u zichtbaar bent. Mensen klikken dus sneller op uw website en dat betekent meer bezoekers! Meer bezoekers betekent meer leads, meer leads betekent meer omzet.

Het optimaliseren van een website wordt gedaan aan de hand van verschillende manieren. Zo is het belangrijk dat de techniek(het CMS) achter de website goed is. Daarnaast is het belangrijk dat er goede content op de website staat, dat er veel goede linkjes naar uw website gaan, dat de meta data (gegevens voor zoekmachines die niet zichtbaar zijn) goed staat en ga zo maar door. Er zijn zo’n 200 factoren die van invloed zijn voor de ranking van uw website.

Er zijn ook aardig wat misverstanden over zoekmachine optimalisatie. Veel bedrijven vragen zich af waarom ze op bepaalde trefwoorden niet goed gevonden worden, terwijl het vaak bij de eerste stap al fout gaat: de belangrijke content ontbreekt.

Een zoekmachine spider die jouw website bekijkt en indexeert moet kunnen snappen waar jouw website in z’n geheel en elke pagina afzonderlijk over gaat. Dat gebeurt door “het lezen” van content. Hierdoor bepaald de zoekmachine spider of jouw website relevant is (aansluit op) de zoekterm van een gebruiker.

Als er geen goede content op een website en webpagina staat, zal de vindbaarheid lastig zijn. In de basis geldt binnen zoekmachine optimalisatie namelijk nog steeds dat je moet schrijven over de onderwerpen waar je graag op gevonden wilt worden. Als je bijvoorbeeld werkt bij of voor een attractiepark en graag gevonden wilt worden op het trefwoord ‘attractiepark’, dan is het van belang om deze term te gebruiken in je content.

een marketinginstrument met veel potentie. Indien SEO op de juiste manier wordt ingezet biedt het potentie om bezoekersaantallen om hoog te gooien en kunnen zelfs offline aankopen gestimuleerd worden

Zoekmachine is een marketinginstrument met veel potentie. Als het op de juiste manier wordt ingezet biedt het de potentie om bezoekersaantallen te verhogen en aankopen te stimuleren. Meer tips en informatie? Twitter: @marcvolder of Mail: marcvolder@gmail.com