Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 179 seconden

Easy, de slimme thermostaat van Nefit, is nu ook op andere merken cv-ketels aan te sluiten. De introductie van een speciale adapter, de Easy Connect, maakt dit mogelijk. Nefit Easy is een van de eerste slimme thermostaten die consumenten onafhankelijk van hun energieleverancier en ongeacht het merk van hun cv-ketel kunnen gebruiken.

 

Met de slimme thermostaat van de uitvinder van de HR-ketel kunnen consumenten vanaf hun smartphone of tablet de temperatuur in huis regelen, waar ze ook zijn. Binnenkort kan de monteur bovendien via de thermostaat toegang krijgen tot Nefit-ketels voor monitoring en service op afstand. Nefit Easy is een modulerende slimme thermostaat die te gebruiken is voor zowel Nefit-toestellen, als voor OpenTherm cv-ketels van andere merken.

“Wat Easy aantrekkelijker maakt dan vergelijkbare thermostaten is het design, de techniek die bediening en controle op afstand mogelijk maakt, het gebruiksgemak en de onafhankelijkheid,” zegt Jan Blom, marketing manager bij Nefit/Bosch.

 

Nefit Easy is los te koop, waardoor consumenten niet vastzitten aan een energiecontract, abonnement of andere periodiek terugkerende kosten. Het grote voordeel daarvan is dat ze de vrijheid houden om over te stappen naar een andere energieleverancier. Gezinnen kunnen daardoor tot € 450,- per jaar besparen, zo rekende ConsuWijzer uit. Een andere reden die gebruikers noemen voor hun keuze voor Nefit Easy, is dat hun privacy beter is gewaarborgd met een thermostaat die niet is gekoppeld aan een energieleverancier of een internetreus als Google.

Easy optimaliseert het warmtecomfort in huis en bespaart daarmee energie. De intelligente aanwezigheidsdetectie op basis van aangemelde smartphones zorgt dat de temperatuur altijd automatisch wordt bijgesteld. Met de bijbehorende app is de verwarming thuis en op afstand te bedienen.

 

Gebruikers krijgen bovendien direct een melding op hun smartphone als er een storing is aan hun cv-ketel. Easy kan zelfs een mogelijke storing voorspellen, zodat preventief ingrijpen mogelijk is. Bij een storing kunnen gebruikers van een Nefit-toestel de monteur toestemming geven de ketel op afstand uit te lezen, te testen en te resetten. Dat zorgt voor minder herhaalbezoeken, waardoor de monteur efficiënte en klantgerichte service kan verlenen. Deze remote servicemogelijkheid komt deze zomer beschikbaar.

 

De innovatie van Nefit ontving in de eerste maanden na de introductie diverse prijzen en de verkoopcijfers zijn boven verwachting. Zo sleepte het de publieksprijs binnen bij de VSK Awards en won het een VSK Award in de categorie systeemoplossingen. De thermostaat is uitgevoerd in een aantrekkelijk design dat past in ieder interieur en heeft een gebruiksvriendelijke touchscreen bediening. Mede hiervoor kreeg de Easy de erkenning Goed Industrieel Ontwerp (GIO).

 

Na de succesvolle introductie van de Nefit Easy in Nederland brengt het internationale Bosch-concern, waartoe Nefit behoort, de uitvinding uit Deventer ook in Groot-Brittannië op de markt. Daarnaast is er veel interesse vanuit andere landen. “We zijn er natuurlijk trots op dat een product als Easy niet alleen landelijk waardering krijgt, maar ook internationaal de aandacht heeft,” zegt Jan Blom, marketing manager bij Nefit/Bosch. “Nefit kwam als eerste ter wereld met de HR-ketel en zette daarmee wereldwijd de standaard. Dit is weer een mooi voorbeeld van een innovatie met potentie tot over de landsgrenzen.”

 

Nefit Easy is beschikbaar voor consumenten voor een adviesprijs van € 257,-. De Easy Connect adapter kost € 35,-. De bijbehorende app (met probeerfunctie) is gratis te downloaden via de Apple App Store of Google Play. De app geeft toegang tot diverse in-app opties zoals een douchetimer, openhaardfunctie en weersafhankelijke regeling. Meer informatie en een actueel overzicht van de functies en updates is te vinden op www.nefit.nl/easy.