Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 136 seconden

Wasco zet een volgende stap in de realisatie van haar langetermijnstrategie. In een sterk veranderende markt staan logistiek en service centraal. Klanten weten vaak al dat het assortiment in sanitair, verwarming en onderdelen groot is: ruim een half miljoen producten. De komende jaren zal innovatie in logistieke diensten samen met online én offline service het verschil gaan maken. Algemeen Directeur Herold van den Belt: “Van een professionele groothandel verwacht je een breed assortiment. Maar de klantvraag verschuift steeds vaker naar flexibele oplossingen in logistiek en service. Daarin wil Wasco koploper zijn. De realisatie van een omvangrijk nieuw distributiecentrum is daar onderdeel van.”

De komst van een nieuw distributiecentrum is onderdeel van een grootschalig logistiek- en serviceprogramma. Naast haar bestaande distributiecentrum in Twello zal een tweede distributiecentrum in Apeldoorn gaan bijdragen aan een verdere optimalisatie van de logistieke processen en -concepten en de mogelijkheid bieden het assortiment verder uit te breiden. Het distributiecentrum wordt zeer duurzaam gebouwd conform de Breeam-norm ‘Excellent’. Het principebesluit voor de nieuwbouw is genomen. Het nieuwe 18.000 m2 grote distributiecentrum wordt op ‘De Ecofactorij’ in Apeldoorn gerealiseerd. De Gemeenteraad in Apeldoorn moet formeel het besluit tot verkoop van de benodigde bouwkavel aan Wasco nog bekrachtigen.

De (nieuwe) logistieke concepten worden de komende jaren versneld uitgerold in alle segmenten. De introductie van RFID-chips eind 2014 op alle service-onderdelen zorgt voor enthousiaste reacties van installatie- en servicebedrijven. Zij kunnen hun voorraadbeheer, ook in de servicebussen, nu continu monitoren. Samen met het aanbod van wisselboxen, ontzorgboxen en bouwlogistiek, waarbij het materiaal tot op de montageplek wordt afgeleverd, biedt Wasco een scala aan relevante logistieke voordelen. Zeker nu grote en kleine installatiebedrijven steeds meer aandacht hebben voor een kostenbewust en efficiënt proces, is optimale service en high-end logistiek definitief core business geworden.

De markt vraagt om verruiming van besteltijden in heel Nederland en maatwerk logistiek. Gecombineerde leveringen van zowel grootgoed als kleingoed op het gebied van sanitair, verwarming en onderdelen is daarbij een randvoorwaarde, die door de nieuwe logistieke setup gerealiseerd kan worden.

Roy Grob, Directeur IT en Logistiek bij Wasco: “Onze logistieke concepten verhogen de tevredenheid van onze klanten. Dankzij slimme automatisering leveren we maximale efficiency tegen een acceptabele prijs. In een nauwe ketensamenwerking denken we dat we nog een stap verder kunnen gaan. Dat doet Wasco door haar flexibiliteit te behouden. Alles wat moet, is vastgelegd in onze IT-systemen, maar alles wat persoonlijk kan, wordt door onze honderden medewerkers op maat geregeld. Onze klant wil niets liever dan eenvoudig persoonlijk antwoord op zijn vragen, bijvoorbeeld over de installatie of projectmanagement.” Klanten van Wasco zijn zelfstandige professionals, installatiebedrijven en grote technische servicebedrijven. Miljoenen producten worden jaarlijks door Wasco uitgeleverd via meer dan dertig vestigingen én logistieke diensten.

Voor meer informatie: www.wasco.nl