Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 94 seconden

Radson bestaat vijftig jaar. Sinds haar oprichting in 1966 als familiebedrijf is Radson uitgegroeid tot een gevestigde Europese producent van radiatoren en vloerverwarmingssystemen. De fabrikant ontwikkelde onder andere het ‘2-op-1′-principe, d.w.z. een lastechniek waarbij een dubbele rij convectorlamellen op elk warmwaterkanaal gelast wordt. Radson biedt veelzijdige verwarmingsoplossingen aan, variërend van paneelradiatoren, designradiatoren, traditionele kolomradiatoren, badkamerradiatoren, plintradiatoren, elektrische radiatoren, ventilo-convectoren voor verwarmen & koelen tot vloerverwarmingssystemen. Met een voorraad van ca. 80.000 radiatoren biedt Radson uitgebreide keuzemogelijkheden, korte levertermijnen en een kwaliteitsgarantie van 10 jaar op haar volledige assortiment.

Radson maakt vanaf 1990 deel uit van de Finse Rettig Group. Met een jaaromzet van ca. 650 miljoen. euro, een jaarlijks productievolume van 9 miljoen radiatoren en een personeelsbestand van 3.100 werknemers, bekleedt de business unit Rettig ICC een mondiale positie als producent van verwarmingsoplossingen. “Dankzij een doordachte langetermijn visie is Rettig Belgium n.v. – Radson’s Belgische productie-unit in Zonhoven – één van de grootste en meest winstgevende plants binnen de 15 Rettig-plants. Met nieuwe investeringen t.w.v. 5 miljoen euro in 2016 in kwaliteit, processen, innovatie en mensen toont het Rettig-management het volste vertrouwen in de Zonhovense fabriek en de merknaam Radson”, aldus Jos Bongers deputy CEO van Rettig ICC.

Met de recente Rettig-overname van het Italiaanse bedrijf Emmeti (producent van warmtepompen, zonnepalen en airco) dienen zich toekomstgericht een aantal ontwikkelingen aan, die Radson op strategisch vlak in staat zullen stellen om haar positie als totaalleverancier van verwarmingsoplossingen nog te versterken, zo verwacht de fabrikant. “Dankzij de constante inzet en jarenlange toewijding van onze 280 werknemers, alsook de loyaliteit van onze installateurs is Radson erin geslaagd om een sterke merkreputatie in de Europese verwarmingssector op te bouwen, dit zowel bij professionals als particulieren, waarvoor onze welgemeende dank en respect”, besluit Jos Bongers.

Om het Radson-jubileumjaar extra glans te geven, zullen in de loop van 2016 diverse activiteiten en events voor klanten, medewerkers en andere belanghebbende partijen georganiseerd worden.

[related_post themes=”text”]