De Innovation Challenge 2020, die uitgereikt wordt tijdens Building Holland, krijgt een kwaliteitsimpuls. Zo worden de genomineerden dit jaar uitgenodigd om hun innovatie te presenteren tijdens de Dragons’ Den en krijgen ze een pitchtraining aangeboden. Daarnaast biedt mede-initiatiefnemer Rabobank de winnaars een Deep Dive sessie Circulariteit, Energietransitie of Slim & Gezond aan. “Hiermee delen we onze kennis en expertise om innovaties nog beter in de markt te zetten”, zegt Roel van de Bilt, directeur Real Estate Finance bij Rabobank.

Building Holland is een event voor de bouw-, installatie- en vastgoedsector. Drie dagen lang worden actuele thema’s zoals digitalisering in de bouw, energietransitie en circulariteit belicht. Ook zijn er drie innovatieboulevards waar alle nieuwe ontwikkelingen en trends worden getoond. De komende editie is van 24 tot en met 26 maart 2020 in RAI Amsterdam. Hier worden

Innovatie stimuleren in de gehele keten
Als partner van Building Holland sponsort Rabobank de Innovation Challenge 2020. Met deze Award stimuleert Rabobank de innovatie in de gehele keten. De bank vindt het belangrijk dat bedrijven in de bouw kunnen groeien door verduurzaming en technologische innovaties, zodat ze goedkoper produceren, sneller opleveren en duurzaam kunnen bouwen om op deze manier tot een beter eindproduct te komen. Van de Bilt: “Het onderscheidend vermogen en het rendement van de bouwsector wordt steeds vaker bepaald door de mate waarin men in staat is te innoveren en samen te werken. Met de samenwerking met Building Holland en deze prijs willen we de bouwsector stimuleren actief te blijven innoveren.”

Oplossen van maatschappelijke vraagstukken
Daarom daagt Building Holland en Rabobank organisaties uit om hun innovaties kenbaar te maken en aan te melden voor de Rabobank Innovation Challenge. Met de uitreiking van de prijs willen zij betekenis belonen. Betekenis die innovaties hebben voor het direct of het indirect oplossen van die maatschappelijke vraagstukken. Denk hierbij aan nieuwe materialen, producten, productietechnologieën, concepten, businessmodellen of zelfs complete proposities. De jury zal ze beoordelen op impact, schaalbaarheid, vernieuwingsgraad en klantwaarde.

Op onze nieuwsbrief abonneren