Nefit Bosch lanceert een online portal, HomeCom Pro, waarmee de installateur continu zicht heeft op de verwarmingsinstallaties van zijn klanten. Hij kan cv-ketels en warmtepompen van Nefit Bosch monitoren en beheren. Het online dashboard werkt ook op smartphones en andere mobiele apparaten en toont 24/7 de status van alle verbonden toestellen. Bij een storing ontvangt de installateur proactief een melding per e-mail.

Installateurs kunnen de verwarmingsinstallaties van klanten via de slimme thermostaat of een IP-module koppelen met hun HomeCom Pro-dashboard. De gebruiker of woningbouwcorporatie geeft de installateur eenmalig toestemming voor deze service. Een eindgebruiker kan ook zelf beheer op afstand aanvragen.

Storingen voorkomen
Bij een vergrendelende storing, waarbij de verwarming uitvalt, ontvangt de installateur een

e-mail. Hij kan á la minute zien wat er mis is en direct contact opnemen met de klant, vaak al voordat de gebruiker zelf iets heeft gemerkt. Ook wanneer een toestel niet volgens de ingestelde parameters werkt of een storing dreigt, krijgt de installateur een melding. Dat kan bijvoorbeeld bij een lage waterdruk of een ontstekingsprobleem. De installateur kan dan eventueel een servicebezoek inplannen. Voor de eindgebruiker betekent dit extra zekerheid: storingen kunnen worden voorkomen, het ongemak ten gevolge van een storing wordt geminimaliseerd.

Efficiëntere planning en uitvoering
Bij elke melding ontvangt de installateur een foutcode en een foutdiagnose. Hij weet dus van tevoren precies wat hij nodig heeft om het probleem op te lossen. De installateur heeft overal en altijd alle relevante informatie ter beschikking, zoals de toestelgegevens, de actuele status, de foutinformatie, productdocumentatie en notities die hij of zijn medewerkers tijdens eerdere bezoeken hebben gemaakt.

Woningcorporaties
Met HomeCom Pro krijgen ook woningcorporaties nog meer inzicht in hun ketelpark en kunnen eventueel prestatie-eisen worden gekoppeld aan het onderhoud. Verder kunnen bedrijven voorkomen dat bedrijfsprocessen worden onderbroken als gevolg van een eventuele storing. Daarnaast geeft beheer op afstand Nefit Bosch informatie, waarmee producten, onderdelen en dienstverlening geoptimaliseerd kunnen worden.

Extra functionaliteiten
Beheer op afstand is binnen Bosch een internationaal project. Door middel van automatische software updates zullen extra functionaliteiten aan HomeCom Pro worden toegevoegd. Zo kan de installateur straks bij het oplossen van een storing een beroep doen op specialistische ondersteuning op afstand.

Registeren en condities
Registreren voor HomeCom Pro is kosteloos en vrijblijvend. Voor het gebruik van het persoonlijk dashboard moet een abonnement worden afgesloten. Pas zodra de installateur toestellen van zijn klanten verbindt met zijn HomeCom Pro dashboard gaat het abonnement in. Hoe meer toestellen aangesloten zijn, hoe lager de kosten per toestel. Grofweg kost beheer op afstand niet meer dan 4 euro per toestel per jaar. De installateur bepaalt zelf of hij de kosten voor deze service doorberekent aan de eindgebruiker.

Compatibiliteit
HomeCom Pro is een online platform dat real-time werkt met standaard webbrowsers, het installeren van speciale software is niet nodig. Alle cv-ketels van Nefit Bosch kunnen worden verbonden via de EasyControl of de Nefit Easy thermostaat. Voor de compatibele warmtepompen gaat dit via de IP-module. Alle gegevens die naar en van HomeCom Pro worden verzonden worden gecodeerd en de privacy beschermd volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Gratis webinar
Wie kennis wil maken met HomeCom Pro kan zich aanmelden voor het gratis webinar van 30 minuten dat Nefit Bosch organiseert. Aanmelden kan via: www.bosch-homecom.com/pro

Op onze nieuwsbrief abonneren