Vaillant stelt een nieuwe online assistent beschikbaar voor installateurs. De assistent is bedoeld voor alle vragen over Vaillants duurzame installaties voor nieuwbouw en renovatie. De adviseurs van Vaillant zijn hiervoor elke dag bereikbaar.

Vaillant introduceert deze mogelijkheid omdat het voorbereiden van nieuwbouw- en renovatieprojecten, het plegen van onderhoud of klantgesprekken over de vervanging van bestaande verwarmings- en klimaatsystemen vaak veel markt- en technische kennis vergt. Het kan bijvoorbeeld gaan over advies over de juiste verwarmingsinstallatie in een nieuwbouwwoning of renovatieproject. Met de online assistent wordt een laagdrempelige manier geboden om snel een deskundig antwoord te krijgen op uiteenlopende vragen. Dat gebeurt via een interactieve verbinding zonder speciale software.

“Met de online assistent functionaliteit spelen we in op de groeiende vraag bij installateurs voor het opstellen of volledig maken van klantadviezen voor duurzame installaties. Onze adviseurs helpen om een passend advies op tafel te krijgen voor de klant”, vertelt Mark van de Ree, Technisch Project Adviseur van Vaillant. “Het inplannen van een afspraak op locatie voor een oriënterend gesprek of advies werd al snel als te tijdrovend beschouwd. Met de online assistent bieden we nu een laagdrempelig alternatief om op een efficiënte manier te voorzien in de behoefte aan advies en ondersteuning."