Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 73 seconden

Essent introduceerde afgelopen weekend de klusdienst ZoOpgelost. Consumenten kunnen hier terecht voor bijvoorbeeld lekkende afvoeren, verstopte wc’s of kapotte ruiten. Online kan een afspraak worden ingepland met een vakman, zoals een loodgieter of elektricien. Het energiebedrijf denkt zo in te spelen op een groeiende behoefte bij consumenten om klussen uit te besteden aan een vakkundige klusser.

Essent meldt over een selectie van kwalitatief hoogstaande vakmannen te kinnen beschikken. Per klus betaalt de consument een vaste prijs. Er worden geen voorrijkosten gerekend en de consument krijgt garantie op de geboekte klus.

De dienst is beschikbaar voor iedereen. Essent-klanten kunnen een jaar lang gratis het Premium abonnement afnemen, waardoor ze – naast 10% korting –spoedhulp kunnen inschakelen. Bij een calamiteit in huis, zoals lekkage, verstopping of reparatie van hang- en sluitwerk staat via ZoOpgelost binnen een uur een vakman klaar. De spoeddienst is dag en nacht bereikbaar.

Samenwerking
Essent werkt voor de dienst ZoOpgelost samen met Mainplus. Dit bedrijf levert diensten aan particulieren, vastgoedeigenaren, beheerders en onderhoudsbedrijven. Joost Versteeg, directeur van Mainplus: “De samenwerking met Essent betekent dat we nog meer consumenten kunnen helpen aan gedegen vakmensen. Mensen maken namelijk steeds minder tijd vrij om zelf klussen te doen in en rond het huis. Uit tijdgebrek of omdat ze het niet zelf kunnen, gaan mensen op zoek naar een vakman. Met onze dienstverlening brengen we vraag en aanbod bij elkaar. In de afgelopen jaren hebben wij op deze manier meer dan 400.000 reparatieverzoeken naar volle tevredenheid uitgevoerd.”