Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 86 seconden

lekkageVoor de derde keer in een week tijd werd Karel gebeld door een klant waarvoor hij een maand geleden een compleet nieuw leidingwerk had aangelegd. Het lekte nog steeds, of hij direct kon komen. Karel zuchtte eens diep, hees zichzelf uit de kruipruimte waar hij zich op dat moment in bevond en liep, zonder de kruipruimte af te dekken en de klant – waar hij op dat moment bezig was – in te lichten, weg om naar de lekkage toe te gaan.
Hij had er de afgelopen week al drie rolletjes Telfon doorheen gejast, een half busje solderdraad opgesmeerd en 3 bijna hagelnieuwe knelkoppelingen gebruikt (slechts één keer in een ander project gebruikt, waar ze zonder problemen 20 jaar hebben gefunctioneerd). Maar het lekken hield maar niet op. Moedeloos werd hij van dit soort klanten dat maar bleef zeuren om kleinigheden. Zet er dan gewoon een emmer onder, dacht hij bij zichzelf. En juist die superheldere gedachte leidde hem naar de oplossing.

Waarom de oorzaak aanpakken als je ook het gevolg kan oplossen? Een keurig gootje eromheen met een afvoer richting het putje; dat moest het einde betekenen van die irritante stroom aan telefoontjes! Terwijl hij zijn prachtoplossing stond te bekijken, ging zijn telefoon weer. Dit keer was het zijn klant die hij in de steek had gelaten met een open kruipruimte. Deze vroeg zich boos af waar hij was en waarom hij het luik open had laten staan… Zijn poedel was erin gevallen en had nu een gekneusde poot. Karel zuchtte, mompelde dat hij er zo weer aankwam en sjokte traag richting zijn bus…terug naar de klus

Ook ‘vakwerk’ van Karel  gespot? Stuur het ons toe:redactie@merlijnplus.nl@installatienet.nl op via onze facebookpagina