Messe Frankfurt heeft besloten om de internationale vakbeurs ISH volgend jaar uitsluitend in digitale vorm te houden. Wolfgang Marzin, president van Messe Frankfurt: “Helaas hebben de laatste pandemieontwikkelingen geleid tot toenemende onzekerheid bij zowel exposanten als bezoekers. Ook hernieuwde reisbeperkingen maken het niet langer mogelijk om ISH als een fysiek evenement te organiseren.”

Volgend jaar komt er dus een digitale ISH: een virtueel platform voor de installatiebranche om zaken te doen en informatie uit te wisselen. Messe Frankfurt zal alle exposantenactiviteiten bundelen en op een intelligente manier koppelen aan haar eigen faciliteiten. Marzin: “We nemen binnenkort contact op met de exposanten met een interessant pakket aan diensten en zullen onze internationale verkoopnetwerken activeren om bezoekers aan te trekken.” Hij verzekert verder alle exposanten dat ze kunnen participeren; ook degenen die al besloten hadden niet deel te nemen aan een fysieke ISH.

Breed scala aan digitale functies
Aan het digitale evenement zal een breed scala aan functies worden toegevoegd, waaronder exposantenpresentaties (producten, specificaties, video's, contactpersonen, chatfunctie, één-op-één videogesprekken) en intelligente, AI-ondersteunde, matchmaking met geschikte zakelijke contacten voor het genereren van leads. Daarnaast zijn er livestreams en uitzendingen op aanvraag van het evenementenprogramma, evenals een afsprakensysteem voor online ontmoetingen met exposanten. Alle functies zullen tijdens 24 uur per dag en wereldwijd in alle tijdzones beschikbaar zijn.