Soms begrijp je mensen gewoon even verkeerd. Je hoort iemand iets tegen je zeggen en schat het op een totaal verkeerde manier in. Dat kan iedereen overkomen, bijvoorbeeld door cultuurverschillen. Voor iemand uit Indonesië is de schaduwzijde juist de goede kant en de zonzijde de minder goede kant.

Karel werkt echter niet buiten de landsgrenzen en heeft eigenlijk alleen maar autochtone klanten. Bij hem kun je wel stellen dat hij eigenlijk gewoon nooit goed luistert. Als een klant aan Karel vraagt of hij een waterbesparende douche aan kan leggen, hoort hij enkel dat er minder water uit de douche moet komen en gaat hij vervolgens zelf zitten prutsen.

Dat was ook dit keer weer het geval. Een klant klaagde over kou in huis en vroeg of hij misschien de thermostaatkraan wat hoger kon inregelen. Karel hoorde iets van: “Je moet de thermostaatkraan hoger zetten.” Dat daarmee de kouklachten zouden weggaan, vond Karel zelf ook een vreemd verhaal. Maar ja, de klant is koning.

Ander relevant nieuws van onze redactie

Verkeerd verbonden

Vroeger, zelfs nog voor Karel een Kareltje was, konden bellers wel eens ‘verkeerd verbonden’ zijn. Telefoonlijnen werden destijds nog via een ...
Verder Lezen

Vrijmiklu (Vrijdagmiddagklus)

U kent het vast wel: een week lang hard gewerkt, dagen gemaakt die begonnen als het nog donker was en ...
Verder Lezen

Andersomsifon

Soms neemt Karel kritiek op zijn werk serieus. Niet als het gaat om zijn kwaliteiten om een installatietechnische oplossing te ...
Verder Lezen

Een ketel past altijd

U hoeft Karel echt niet te vertellen dat er ook andere opties zijn om een huis te verwarmen. Hij weet ...
Verder Lezen