In 2018 lanceerde sanitairfabrikant Grohe een initiatief om plastic in productverpakkingen te vervangen door duurzamere alternatieven. Resultaat is dat tot op heden zo’n 10 miljoen stuks plastic productverpakkingen verwijderd werden; tegen 2021 moet dit aantal aanzienlijk worden verhoogd tot 35 miljoen stuks.

De overgang naar plasticvrije verpakkingen is een proces waarbij alle Grohe-productielocaties worden betrokken. Naast het identificeren van de meest gebruikte plastic verpakkingen, moeten nieuwe, duurzamere alternatieven worden onderzocht, getest en vervolgens geïmplementeerd. “Het aanbieden van plasticvrije verpakkingen maakt deel uit van onze uitgebreide 360-graden duurzaamheidsstrategie, die ook werknemers, leveranciers, klanten, processen, producten en onze bijdrage aan de samenleving omvat. Voor ons als merk is het belangrijk om bestaande processen voortdurend opnieuw te bekijken vanuit een duurzaamheidsperspectief ”, zegt Thomas Fuhr (foto), COO Fittings LIXIL International en CEO van Grohe AG. "De missie om tegen 2021 volledig plasticvrije productverpakkingen te realiseren, is een belangrijke stap in onze bijdrage aan de strijd tegen het wereldwijde probleem van plastic afval."