Op 16 maart gaat het digitaal platform Grohe X van Grohe van start. Het sanitairmerk ziet dit als alternatief voor de tweejaarlijkse vakbeurs ISH, waarvoor het zich terugtrok vanwege de covid-19 pandemie. Het platform zal multimedia-content bevatten die is afgestemd op de behoeften van zowel zakelijke klanten als consumenten. Zakelijke klanten kunnen er terecht voor wereldwijde trends die de sanitaire markt beïnvloeden en installateurs voor instructievideo’s. Bezoekers van kunnen online contact opnemen met experts voor antwoord op hun vragen en ondersteuning.

De content op het platform zal continu worden vernieuwd en uitgebreid. Na de lancering worden op Grohe X ook specifieke events voor business partners georganiseerd.

Vooruitstrevend
“Grohe X is het resultaat van onze vooruitstrevende manier van denken. We omarmen het nieuwe normaal en zien uitdagingen als nieuwe kansen”, aldus Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA en Co-CEO Grohe AG. Hij legt uit dat het platform een belangrijke rol speelt voor het wereldwijde merk. “Voor mij bewijst het dat je, vooral in tijden als deze, ‘ja maar’ moet vervangen voor ‘wat als’. Ik ben er trots op dat iedereen bij Grohe zo out of the box heeft gedacht om dit mogelijk te maken. Met dit platform bieden we onze klanten een centrale, altijd beschikbare plek voor inspiratie. Ze hebben er de mogelijkheid om met ons in contact te treden, waar en wanneer dat nodig is. Het digitale platform is het begin van een eigen experience ecosysteem die de betrokkenheid met onze klanten de komende jaren verder zal verhogen. Zodra het weer mogelijk is, wordt GROHE X aangevuld met hybride evenementen”, voegt hij eraan toe.

Kijkje achter de schermen
“Hoewel fysieke afstand tegenwoordig heel belangrijk is, willen we onze klanten toch een unieke omgeving bieden om onze innovaties te ervaren en om direct interactie met ons aan te gaan”, zegt Thomas Fuhr, Leader Fittings LIXIL International en Co-CEO Grohe AG. “Dankzij Grohe X kunnen klanten zich onderdompelen in onze wereld en een persoonlijke merkervaring beleven. Bezoekers krijgen een kijkje achter de schermen van onze fabrieken en zien hoe onze klantgerichte supply chain hen verbindt met de rest van de wereld. Het platform geeft inzicht in de nieuwste technologieën die zijn ontwikkeld door ons R&D team in Duitsland, en neemt bezoekers ook mee op onze duurzaamheidsreis waar we weer een mijlpaal zullen toevoegen.”

Nieuwe commerciële strategie
Grohe X komt voort uit de nieuwe commerciële strategie van de sanitairfabrikant die juli 2020 is geïntroduceerd. Grohe ontwikkelde een go to market aanpak die een gedifferentieerd productportfolio biedt en diensten die toegespitst zijn op de verschillende doelgroepen: groothandelaren en installateurs, architecten, ontwerpers en planners, evenals eindgebruikers.

Grohe sluit zich aan bij initiatief voor betere hygiënische voorzieningen

Grohe, producent van sanitaire producten, sluit aan bij het partnership Make a Splash! tussen Unicef en LIXIL. Laatstgenoemde is het ...

Grohe introduceert kranen voor veilig en efficiënt douchen

Grohe introduceert twee nieuwe thermostaatkranen: de Grohtherm 1000 Performance en de Grohtherm 800 Cosmopolitan. De Cosmopolitan is een slanke en ...

Grohe schakelt over op plasticvrije verpakkingen

In 2018 lanceerde sanitairfabrikant Grohe een initiatief om plastic in productverpakkingen te vervangen door duurzamere alternatieven. Resultaat is dat tot ...

Grohe realiseert CO2-neutrale productie

Fabrikant van badkameroplossingen en keukenkranen Grohe heeft een CO2-neutrale productie gerealiseerd. Thomas Fuhr, CEO van Grohe AG. "We mikken nu ...