Fabrikant warmtepompen zoekt bekendheid onder consumenten

Gepubliceerd op

Om met name haar warmtepompen nadrukkelijker onder de aandacht van de consument te brengen, is Daikin dit seizoen als sponsor bij het schaatsen terug te zien. Om diezelfde reden zal de fabrikant binnenkort voor het eerst verschijnen op de Woon Ideaal beurs met een mobiele showroom. Managing director Edwin Hoogerwerf: “Wij zien een toenemende vraag naar warmtepompen bij consumenten en merken dat de behoefte aan informatie onder die doelgroep erg groot is. Daarom is deelname aan een beurs op woongebied een logische stap.”

Sinds vorig jaar richt Daikin zich steeds vaker direct tot de consument met haar warmtepompsystemen. De klimaatspecialist is immers vaak wel bekend om aircosystemen, maar het grote publiek is er nog niet van op de hoogte dat Daikin wereldwijd al sinds 1958 warmtepompen produceert.

De mobiele showroom zal voorzien zijn van diverse warmtepompsystemen, en binnen- en buitendelen. Op de beurs wil Daikin er de eerste ervaring mee opdoen. Daarna zal de bus worden ingezet op evenementen en bij trainingen voor installateurs.

De Woon Ideaal beurs vindt van donderdag 21 t/m zondag 24 februari plaats in de Brabanthallen te ’s-Hertogenbosch. Deze beurs speelt vooral in op de nieuwe bouweisen en de woonwensen van morgen. Thema’s als: ecologisch bouwen, (bijna)energieneutraal wonen, van het gas af, levensloopbestendig wonen, en een klimaatbestendige woning komen aan bod.