Gemiddelde leestijd voor dit bericht is 127 seconden

Het energiezuinig maken van bestaande koophuizen gaat nog te langzaam. Voor het – van de Actieagenda Bouw deel uitmakende – actieteam ‘Klantgerichte oplossingen voor duurzame woningverbetering’ hoogste tijd om te laten zien dat er een aantal kant en klare en bewezen tools zijn die bouw- en installatiebedrijven kunnen gebruiken om makkelijk en beter een marktgericht aanbod te doen bij het duurzaam aanpakken van individuele woningen. Welke tools en hoe je ze kunt gebruiken, wordt gepresenteerd op een bijeenkomst op 13 mei in het Bouwhuis in Zoetermeer.

 

“Geld verdienen met duurzaamheid, het kan echt”, aldus Marjet Rutter, trekker van het Actieteam. “Uit onze recente onderzoeken blijkt dat een derde van de woningbezitters de komende jaren in energiebesparing wil investeren. Er is echt veel behoefte, maar de markt springt daar onvoldoende op in met een goed aanbod. Zonde, want het is letterlijk een miljardenomzet die bouwers en installateurs links laten liggen. Wat ons betreft ligt de sleutel in de organisatie van het aanbod. We moeten veel helderder inzicht bieden in wat ons aanbod is, wat het oplevert en wat het kost. Niet de klant de oplossing laten bedenken, maar zelf de verantwoordelijkheid nemen voor de integrale prestatie. Niet verschillende partijen die een stukje oppakken, maar gezamenlijk. Hebben we dat voor elkaar, dan is het tijd om er actiever op uit te gaan. Eigenlijk komt het allemaal aan op ondernemerschap.”

Rutten: “Met onze bijeenkomst willen we mkb-ondernemers in de bouw- en installatiesector een steuntje in de rug geven als het om dat duurzaam ondernemerschap gaat. Het is zonde als iedereen het wiel zelf uit gaat vinden. Er is zoveel beschikbaar. Naast het geven van marketingadviezen, laten we verschillende tools en oplossingen zien die ondernemers helpen om een beter marktgericht aanbod te doen bij projecten waarbij één individuele woning duurzaam wordt gerenoveerd. Denk hierbij aan franchiseformules, samenwerkingsconcepten, offertetools, opleidingen en andere producten en diensten die het mkb ondersteunen. Tools die helpen bij het vinden van klanten, het genereren van salesleads, financieringsmogelijkheden, de mogelijkheid voor het bieden van garanties of om hulp bij het vinden van samenwerkingspartners.” Onderdeel van de bijeenkomst is een informatiemarkt met een door het Actieteam samengestelde selectie van producten en diensten die nu beschikbaar zijn en effectief zijn gebleken.

 

De bijeenkomst ‘Geld verdienen met Duurzaamheid’ vindt op 13 mei 2014 plaats in het Bouwhuis in Zoetermeer. Het programma start om 15.00 uur en wordt om 20.00 uur afgesloten met een borrel. Deelname kost 20 euro. Meer informatie en het aanmeldingsformulier zijn te vinden op www.geldverdienenmetduurzaamheid.nl